fredag 11. februar 2011

Tilbake til Sydney!

Fredag kveld, kvart på tolv:

Neia, ikke vi, men dere. Vi har jo masse bilder vi ikke har fått lagt ut!

Men først; nå har vi ankommet UniCentral ved USC, og er på plass i hybel 37D, 39B og 50B. Ingen av oss bor på bakkeplan, så vi håper å slippe unna de største krypa i det minste. Det er veldig fint her, både ute og inne (fortsatt ganske upersonlig her inne selvfølgelig, men det årnær vi), masse hyggelige og hjelpsomme folk (her og, nordmenn på skjerpe seg, nuh!). Blei godt tatt imot av Ida's roomies, to kjempesøte jenter som ville kjøre oss til butikken og hjalp oss der inne med å finne alt fra en bra dassvasker til riktig sengetøy og godt smør. Vi kunne ikke vært mer takknemlige, for det der hadde vært langt og tungt å gå, og mye luring på hva vi burde kjøpe og ikke kjøpe! =)

Vårt førsteinntrykk av området var litt mer tvilsomt. Sto og venta på bussen da en buss stoppa og bussjåføren begynte å prate med oss. Da han fant ut at vi var norske avslørte han uventa svensk-kunnskaper, og prøvde iherdig å sjekke oss opp. Vi syntes hele greia var dels klein og er glad for at resten av folka vi har møtt her har vært fantastiske =)

Vi venter på buss med en haaaug med bagasje

Hyggelig skilt å bli møtt med? Vi så vår første slange litt seinere ikveld, den var riktignok veeldig liten, men det var definitivt ingen mark!

Ida i Kardemommeby! :D

Et rom under opppakking, uff

Oppholdsrom/stue som vi deler med tre andre..

...og kjøkken som også deles

Hybel sånn ca så koselig som den blir en første kveld =)

Og så, tilbake til Sydney!

Ida og jeg var jo som kjent i akvarium i Sydney mens stakkars Vigdis måtte ligge på rommet og bli frisk nok til å reise videre dagen etterpå. I akvariumet fikk vi noen nye venner, blant anna øgler, som vi nå har sett ville og ikke synes er så spennende lenger, og skilpadder, som vi også har møtt i naturen. Men denne karen her har vi ikke møtt enda:

..heldigvis, og heller ikke han her:

Etter akvariumsturen tok vi oss en liten shoppingrunde, som egentlig bare resulterte i en strandbag. Vi fant også gay-delen av Oxford Street, fint skilt!

Naboen vår i Sydney (nei, mener ikke 3 mama chef's, men den artige!)

Dagen etter dro vi videre til Manly, uten noen som helst slags plan, med tre tonn bagasje og to stk meget reduserte jenter. Vi fant et backpacker-sted her og. Dette er skrevet tidligere om det:

"Denne dagen blei det take out på rommet til middag, og søndag morgen var vi klare for å sjekke ut fra backpacker-hjemmet vårt, og ta båten ut til Manly. Manly er en halvøy utafor Sydney, som har mange strender, litt shopping og en del uteliv på kveldene. Vi hadde ingen plan for hvor vi skulle bo før vi kom dit, og satt på ferja utover og prøvde å finne noe. Da vi kom ut dit fant vi et backpacker-hostel igjen. De hadde ledige senger til oss på fire-mannsrom, en på ett og to på et anna. Vi tenkte det fikk være grenser for prippenhet, og tok det. Verre blei det da vi kom opp på romma, og det ene så ut som et privatrom der en japaner som hadde vaskejobb på hostellet hadde bodd i mange måneder. Det andre så riktignok litt bedre ut, og etter noen timer på stranda blei vi litt vant med tanken, og godtok det vel litt mer. Det endte i alle fall med at vi blei i tre netter, Ingo med japaneren og to andre jenter, og Vigdis og Ida med en pratsom tysker og en mindre pratsom engelskmann."

Et fryktelig dårlig bilde, men dette er altså det ryddige, hyggelige rommet.

Merkelig greie på himmelen. Fly med avslått motor eller ufo? UFO!

Manly Beach, med rikingbåt!

Thongs-kunst, laga av barn og hengt opp i hjerteform på et gjerde =)

Kreativ i jakt på nye skype-steder der en ikke vekker mindre pratsom engelskmann og meget pratsom tysker

Takterrasse

Gamle avisoverskrifter?

Deilig spekemat på takterrassen i solnedgang med vin og ja og ja =)

Neste stopp nå var Katoomba, det har vi fortalt om, men ikke fått lagt ut bilder fra dessverre. De får komme en anna dag, nå må jeg sove, det tar på med flytting og bussing og ordning! Imorra håper vi å bli bedre kjent med både folk og fe :D

Om bare tørketrommelen kan bli ferdig.. jepp, tilbake til hverdagen nå =)