tirsdag 1. mars 2011

Mojo!

Tirsdag kveld, klokka sju:

Heiaaa! Vi lever enda, vi har bare fått litt å gjøre plutselig.

Ææh! :D

Casual kenguru

Svær kenguru

Skolen har begynt, og vi er igang med alle faga: geography and mapping, digital photographic practice, urbanism and urban design og regional infrastructure planning. I tillegg har vi vært på engelskkurs idag og forrige tirsdag, der vi lærer grammatikk igjen. Greit med en oppfrisking! Vi har skole tirsdag, onsdag og torsdag, tirsdag og onsdag er lange dager, torsdag er bare tre timer foto. I hvert fag har vi to oppgaver som skal leveres underveis, og en eksamen. Oppgavene teller på sluttkarakteren, så eksamen tells bare rundt 40%, det er litt betryggende. Ellers blir det nok mye lesing og jobbing i forhold til det vi har hatt i Sogndal, også blir i alle fall jeg litt stressa av å ha fire fag samtidig, er jo vant med å bare tenke på ett om gangen!
Faga virker bra, og lærerne virker flinke og hjelpsomme heldigvis!

I helga var vi på Mojo Surf Camp på Spot X ca 30 min fra Coffs Harbour. Ja, vi tok buss ned igjen. Føler vi har vært opp og ned den kysten litt nå =) Men campen var veldig gøy, verdt to lange bussturer!
Kom dit på fredag klokka ett (etter å ha stått opp fem på morran, auch), og hadde første surf lesson klokka tre. Virkelig nybegynnerkurs, begynte med å prate masse, og så prøve brett litt på sand, hvordan en skal stå, hvordan en skal komme seg opp og stå, hvordan padle, hvordan se kul ut når en surfer osv. Mye å tenke på altså!
Så dro vi ut i vannet og prøvde oss på bølgene. Vi gikk ut mot bølgene, og når vi hadde kommet et stykke ut la vi oss på brettet på magen, padla til vi kjente en bølge hadde tatt tak i oss, og prøvde å stå på brettet inn mot land. Det var overraskende greit å stå på brettet, om en bare sto på midten, og når vi fikk skikkelig fart innover var det veldig gøy. Vi gikk ut og inn med bølgene resten av timen, mens fotografer sto på land og tok bilder av oss. Bilder kommer litt seinere, vi må få surra oss til å hente dem først =)

Etter en herlig middag dro vi på den lokale puben. Der var det skjønnhetskonkurranse, med kategorier og hele greia, det var gøy! I tolvtia var vi så trøtt at det ikke var håp lenger, så vi blei kjørt tilbake (det er veldig flott her nede, det finnes ofte gratis minibusser som henter oss når vi har lyst, luksus!). Tilbake i campen møtte vi den største billa vi hadde sett noengang, og et pungdyr i et tre!

Han var veldig søt, ser bare litt skummel ut nå

Soloppgang!

Lørdag morgen hadde vi ny lesson klokka sju. Vi fikk i oss litt frokost, og starta timen med litt bøy og tøy på stranda i soloppgangen. Sånt kunne en gjort hver dag! Så surfa vi i to timer, og prøvde litt på svinging. Noen av oss var lenger ute der en ikke kan stå, og prøvde på de større bølgene også!
Etter timen var vi utslitt, og sov etpar timer, før vi lå på stranda og slappa av til neste lesson klokka tre. Denne var ikke jeg med på, jeg syntes vannet blei alt for skummelt, men de andre var med, og de prøvde litt nye ting tror jeg. De var i alle fall veldig fornøyd! =)

Istede gikk jeg en tur på stranda, og tok noen bilder:

Utsikt fra den koselig hytta vår..

..eller boksen om du vil

Veldig enkel stil på stedet, skikkelig på camping!

Vi var "blue" ja..

Surf lesson!

Et insekt eller en mark eller noe sånt som samler på sand rundt små hull. Det var overalt på hele stranda, men vi så aldri noen som laga det. Men trist å tenke på at dyret må gjøre det på nytt hver dag etter tidevannet..

Aw, nature!

På vei tilbake stoppa vi i Byron Bay i halvannen time, for solbrilleshopping og middag. Selv om det blei kort tid likte vi stedet veldig godt, og vil tilbake! =)

Kan ikke huske å ha sett trehus noe anna sted i Australia

Vi var ikke hjemme igjen før i åtte, ni-tia, trøtte etter en lang, men bra helg =)

Nå er det tid for middag, de andre jentene har vært på treningssenteret en tur, gærninger. Kanskje orker vi å finne bildene fra surfinga også, så kan de legges ut og. =)